07 juni, 2009

Het begin




Eindelijk echt vertrokken. Ik wil om te beginnen iedereen bedanken voor het geduld dat jullie met mij hadden, anderhalf jaar geleden begon ik ongeveer te zeggen: nou als ik geen leukere baan vind ga ik een wereldreis maken en ik ben ik ongeveer dat tot aan mijn vertrek blijven herhalen, nou over een half jaar, een paar maanden, nog één maand, week, uur, straks, dan vertrek ik. Dus bij deze bedankt. Ook voor de bezorgdheid overigens, hoe vaak ik niet gehoord heb, is het niet gevaarlijk? pas je wel op? En wees maar gerust hoor, tot nu toe was het helemaal niet gevaarlijk. Wel een beetje koud en nat maar ik verwacht dat het snel warmer wordt.

Maar goed. Vlak voor mijn vertrek heb ik nog wel even hard gewerkt, dat moet vermeld worden. Het waren drie dagen van noeste arbeid en een dieet van formidabel veganistisch eten en biologische biertjes. En geloof me, het schuren van een plafon is nog best een klusje en vloeren leggen is een kunst op zich. De voldoening was dus groot toen ik mijn laatste avond in een zeer sjieke kamer met een biologisch biertje op een reuze HD-tv de documentaire earth aan het kijken was.
De dagen daarna fietste ik langs de Rijn, Lippe en Diemel en zag en sprak ik bijna niemand. wel fietste ik even samen met een gepensioneerde metaalarbeider/engineer maar die fietste liever wat langzamer en was er af en toe een kleine Babylonische spraakverwaring doordat ik Nederlands met een Duits accent spreek in plaats van Duits, het was wel even gezellig. Later nog een ander Nederlands stel ontmoet waarvan de man ook al heel wat afgefietst had, maar nu samen hielden ze een omgebouwd busje als uitgangsbasis om fietstochten te maken.

Het gebied langs de Rijn, Lippe en Diemel is mooi en rustig, wel een beetje saai soms. Ik zie veel vogels en konijnen. Af en toe vliegen grote roofvogels voor mijn fiets langs en fazanten merken mij zo laat op dat ik er ook van schrik als ze voor mijn wiel wegschieten.

Het weer is ronduit k!#@ de laatste fietsdag dan, de hele middag regen en kou. Dan heb je het al snel een beetje gehad, dus snel weg uit Europa want in het Zuid Oosten is het vast beter. Maar goed het schiet al sinds Amsterdam alweer bijna 500 km gefietst, waarvan wel een deel in de verkeerde richting. Nu ben ik in Warburg een middeleeuws dorp waar ik echt even uit moest rusten na 4 dagen achter elkaar fietsen. De spannende verhalen gaan nog wel komen hoor nu is het vooral wennen aan het nieuwe leven.

Ik betrap mijzelf er wel af en toe op dat ik de afgelopen dagen projecteer op de komende 726 dagen en vraag me dan af of ik dat wel leuk vind, maar ik had al bedacht dat de eerste twee weken wennen zoouden zijn dus fiets ik met volle verwachting alles wat nog komen gaat tegemoet. De vrijheid van het solo fietsen vergt ook wel wat aanpassing hoor. Overigens kan je voor vrijheid (Freiheit) ook gewoon de bus nemen dat heb ik onderweg ontdekt.

Groetjes en tot horens

5 opmerkingen:

  1. Didi van der Hoeven9 juni 2009 om 16:41

    Hoi Kris,
    Nog een keer je weblog gelezen en de foto's ontdekt ! Mooie foto's van de natuur, vooral de korenbloemen ! De foto staat nu als bureaublad op mijn computer. Het mooie weer komt eraan..... Komt goed !
    Een lieve groet van Didi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou tof om je eerste stukje te lezen. De start. Leuk dat je je eigen vragen en twijfels hebt weergegeven. Ben benieuwd hoe je op dit stukje gaat terugkijken als je over 4 jaar ergens hier of daar terug bent :D Rust lekker uit van je eerste stuk. En dan inderdaad lekker doortrappen. Veel plezier en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, wereldreiziger! Fietsen zal dan zeker wel in de familie zitten hé.Mooie tocht, leuke ontmoetingen en veel fietsplezier toegwenst van je neef uit Colijn. Elvin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Kristiaan! Ik heb je website van Emiel gehad, we gaan je hier bij Daphne zeker in de gaten houden. Heel veel succes & plezier. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen